BIURO PRASOWE

redNet 24, 21.09.2022

Dobrze nasłonecznione mieszkanie sposobem na obniżenie rachunków za ogrzewanie i elektryczność


Rachunki za ogrzewanie w okresie zimowym, w dobrze nasłonecznionym mieszkaniu potrafią być nawet o 60% niższe, niż w lokalu wypełniającym jedynie minimum nasłonecznienia określonego przez polskie normy. Według szacunków portalu tabelaofert.pl po przeanalizowaniu blisko 11 tys. ofert z całej Polski okazało się, że na rynku pierwotnym co piąte mieszkanie (18,1%) jest dobrze nasłonecznione. W obecnej sytuacji kryzysu energetycznego ważna jest nie tylko cena mieszkania, ale także jego przyszłe koszty utrzymania.

Warto wykorzystać to, co mamy za darmo – czyli słońce, które dostarcza nie tylko światło, ale i ciepło, zwłaszcza jeśli mamy dobrej klasy okna, co w nowym budownictwie jest standardem. Każde sprzedawane mieszkanie w Polsce musi spełniać określone normy – można ogólnie przyjąć, że w lokalu musi być chociaż jedno pomieszczenie, w którym promienie słoneczne w czasie równonocy w godz. 7.00 – 17.00 docierają do niego przez minimum 3 godziny. Jednak, jeśli pomieszczenie ma okna od południa i obok nie ma żadnych budynków, to promienie słoneczne będą docierać do niego przez cały dzień. W takim mieszkaniu zamiast płacić w okresie zimowym np. 500 zł miesięcznie za ogrzewanie, zapłacimy około 200 zł.

Tab.1. Udział mieszkań w ofercie wg nasłonecznienia

WINWORD_WtVAqLSYV4.png

Źródło: tabelaofert.pl 

- Od grudnia ubiegłego roku dla nowych ofert w naszym serwisie mieszkaniowym podajemy nasłonecznienie dla każdego pomieszczenia w mieszkaniu. Dzięki modelowi 3D budynku oraz najbliższego otoczenia, specjalny algorytm notuje dla każdego okna w mieszkaniu godzinę, o której promienie słoneczne wpadają do pomieszczenia. Analizujemy konkretne okna oraz godzinę, w której pomieszczenie przestają być doświetlane. Dzięki temu kupujący wiedzą w jakim czasie do każdego pomieszczenia wpadają bezpośrednio promienie słoneczne, a zatem mogą wybrać te mieszkania, które są najlepiej nasłonecznione. Warto również dodać, że dobre nasłonecznienie to nie tylko niższe rachunki za ogrzewanie, ale również za elektryczność, bo dzięki temu krócej korzystamy ze sztucznego oświetlenia. Jasne mieszkanie zapewnia też lepsze samopoczucie. Zatem przy podobnej cenie zdecydowanie lepiej wybrać mieszkanie dobrze nasłonecznione – zyskamy podwójnie z jednej strony płacąc niższe rachunki, a z drugiej mając większy komfort mieszkania - doradza Robert Chojnacki, założyciel serwisu tabelaofert.pl.

Jakość, a koszty utrzymania

Z danych o nasłonecznieniu publikowanych przez serwis tabelaofert.pl coraz częściej korzystają też biura sprzedaży deweloperów, bowiem klienci w sytuacji obecnego kryzysu energetycznego oraz perspektywy bardzo wysokich rachunków za ogrzewanie i prąd coraz bardziej zwracają uwagę - nie tylko na cenę mieszkania - ale także na koszty jego użytkowania.

- Warto zauważyć, że dobrze nasłonecznione (np. z oknami na południe) mieszkanie nie zapewni niższych kosztów ogrzewania, jeśli nie idzie za tym odpowiednia jakość wykonania. Rynek deweloperski ma tutaj naturalną przewagę nad rynkiem wtórnym, gdzie często nieszczelne okna niweczą wszelkie oszczędności wynikające z dobrego nasłonecznienia - zauważa Katarzyna Tworska, dyrektor zarządzająca redNet 24, firmy specjalizującej się w sprzedaży mieszkań deweloperskich.

O tabelaofert.pl          

To jeden z największych serwisów rynku nieruchomości w Polsce, który od ponad 20 lat umożliwia znalezienie aktualnej oferty mieszkań bez wychodzenia z domu. W serwisie znajduje się kilkaset tysięcy nieruchomości, a prezentowane lokale obejmują zarówno nowe mieszkania i domy – oferty deweloperów jak i rynek wtórny. Korzystając z serwisu łatwo sprawdzimy również m.in., ile kosztuje wykończenie mieszkania "pod klucz" oraz jak skutecznie otrzymać kredyt mieszkaniowy. Portal tabelaofert.pl jest jednym z najczęściej odwiedzanych serwisów nieruchomości w kraju, codziennie tysiące użytkowników poszukuje tu swojego własnego „M”. 

 

***

O REDNET 24

Firma powstała w 2006 roku. Zajmuje się komercjalizacją i marketingiem projektów deweloperskich na terenie całego kraju. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży projektów deweloperskich pozwala ekspertom REDNET 24 wesprzeć inwestycję na każdym etapie procesu inwestycyjnego: od zakupu działki, poprzez planowanie inwestycji, analizę konkurencji, określenie grupy docelowej, pracę nad planami mieszkań, planowanie cen, aż po opracowanie oraz realizację strategii sprzedażowej i marketingowej. Eksperci REDNET 24 stale prowadzą badania rynkowe, dzięki czemu narzędzia grupy REDNET wraz z wiedzą pracowników firmy dają efekt synergii, zapewniając znaczną przewagę nad konkurencją.

Kontakt dla mediów:
Partner of Promotion
Joanna Mazur, SENIOR ACCOUNT MANAGER
e-mail:
tel.: 22 858 74 58 wew. 70