BIURO PRASOWE

redNet 24, 22.08.2022

Co kupować - drogie kawalerki czy tańsze, większe mieszkania?


Z opublikowanych wspólnie przez Rednet Consulting oraz portal mieszkaniowy tabelaofert.pl najnowszych danych wynika, że ceny mieszkań na rynku pierwotnym zależą od wielkości mieszkania. Za metr kwadratowy najpopularniejszej wśród inwestorów kawalerki zapłacić trzeba czasem nawet o 50% więcej niż przeciętnego mieszkania trzypokojowego.

Według analityków Rednet Consulting średnie ceny za metr kwadratowy kawalerek są znacznie wyższe niż pozostałych lokali. Największe różnice wśród analizowanych miast dotyczą Gdańska. Za metr kwadratowy w jednopokojowym mieszkaniu trzeba średnio zapłacić ponad 16 tys. zł, a w trzypokojowym o 5 tys. zł mniej. Cena metra kwadratowego kawalerki w tym mieście jest wyższa o 34,1% od średniej dla pozostałych lokali. Na przeciwnym biegunie jest Łódź, gdzie średnia cena metra kwadratowego w jednopokojowym mieszkaniu jest wyższa o 11,3% od średniej dla pozostałych lokali.

Tab.1. Średnie ceny ofertowe – II kw. 2022

WINWORD_MLMQJPS9tT.png

Źródło: tabelaofert.pl przy współpracy z REDNET Consulting

Tab.2. Relacja średnich cen mieszkań w podziale na liczbę pokoi do średniej ceny wszystkich mieszkań w ofercie – II kw. 2022

WINWORD_Ndkkh9bgVn.png

Źródło: tabelaofert.pl przy współpracy z REDNET Consulting

Tab.3. Relacja średnich cen mieszkań w podziale na liczę pokoi, do średniej ceny wszystkich mieszkań w ofercie – II kw. 2022

WINWORD_nYORviFucQ.png

- Widać wyraźnie, że cena metra kwadratowego kawalerki znacznie odbiega od średniej dla pozostałych mieszkań. Związane jest to z jednej strony z niewielką podażą takich lokali, z drugiej zaś strony jest to najpopularniejszy produkt inwestycyjny, gdyż cena całkowita takiego mieszkania jest oczywiście niższa niż tych większych. Taki produkt jest dostępny również dla inwestorów z mniejszych portfelem gotówkowym, łatwiej też takie mieszkanie zakupić na kredyt ze względu na mniejszą, konieczną zdolność kredytową, a koszt jego wykończenia jest niższy wylicza powody takiej sytuacji Robert Chojnacki, założyciel serwisu tabelaofert.pl.

Na miejscu inwestorów zalecałabym dokładne przeliczenie potencjalnej stopy zwrotu, bo może okazać się, że lepiej kupić tańsze (wg ceny za metr kwadratowy) mieszkanie dwupokojowe, które jednak wynajmiemy za większe pieniądze i w efekcie uzyskamy lepszą stopę zwrotu. Nie dziwią mnie takie różnice pomiędzy miastami. Gdańsk i Kraków to miasta o olbrzymim potencjale turystycznym, stąd często kawalerki wynajmowane są na pobyty krótkoterminowe. Warszawa zaś ma olbrzymi potencjał biznesowy, którego za to nie ma Łódź, stąd różnice cen w tym mieście są mniejsze - zauważa Katarzyna Tworska, dyrektor zarządzająca redNet 24, firmy specjalizującej się w sprzedaży mieszkań deweloperskich.

Poniżej prezentujemy jak różnią się ceny mieszkań dla każdego z prezentowanych miast.

WINWORD_y7GaOy3lPw.png

WINWORD_i6kI8irW2Q.png

WINWORD_YHeSOtrgqZ.png

WINWORD_1Os7NYhT2m.png

O tabelaofert.pl

To jeden z największych serwisów rynku nieruchomości w Polsce, który od ponad 20 lat umożliwia znalezienie aktualnej oferty mieszkań bez wychodzenia z domu. W serwisie znajduje się kilkaset tysięcy nieruchomości, a prezentowane lokale obejmują zarówno nowe mieszkania i domy – oferty deweloperów jak i rynek wtórny. Korzystając z serwisu łatwo sprawdzimy również m.in., ile kosztuje wykończenie mieszkania "pod klucz" oraz jak skutecznie otrzymać kredyt mieszkaniowy. Portal tabelaofert.pl jest jednym z najczęściej odwiedzanych serwisów nieruchomości w kraju, codziennie tysiące użytkowników poszukuje tu swojego własnego „M”.

 

 

***

O REDNET 24

Firma powstała w 2006 roku. Zajmuje się komercjalizacją i marketingiem projektów deweloperskich na terenie całego kraju. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży projektów deweloperskich pozwala ekspertom REDNET 24 wesprzeć inwestycję na każdym etapie procesu inwestycyjnego: od zakupu działki, poprzez planowanie inwestycji, analizę konkurencji, określenie grupy docelowej, pracę nad planami mieszkań, planowanie cen, aż po opracowanie oraz realizację strategii sprzedażowej i marketingowej. Eksperci REDNET 24 stale prowadzą badania rynkowe, dzięki czemu narzędzia grupy REDNET wraz z wiedzą pracowników firmy dają efekt synergii, zapewniając znaczną przewagę nad konkurencją.

Kontakt dla mediów:
Partner of Promotion
Joanna Mazur, SENIOR ACCOUNT MANAGER
e-mail:
tel.: 22 858 74 58 wew. 70