BIURO PRASOWE

redNet 24, 10.08.2022

Rynek nieruchomości premium odporny na kryzys kredytowy


Z danych portalu mieszkaniowego luksusowemieszkania.pl za lipiec wynika, że sprzedaż luksusowych apartamentów wzrosła w stosunku do średniej miesięcznej sprzedaży za I półrocze o blisko 26%.


W zeszłym miesiącu sprzedano łącznie 455 luksusowych apartamentów, to o ponad 72% więcej niż w czerwcu, kiedy sprzedaż była rekordowo niska. Jednak nawet biorąc pod uwagę fakt, że w I półroczu sprzedano 2169 takich lokali (średnia miesięczna to 362 apartamenty), stanowi to wzrost o 25,7% w stosunku do średniego miesiąca. Porównując te dane do lipca ubiegłego roku, kiedy sprzedano łącznie 514 mieszkań, notujemy spadek o 11,5%. W porównaniu do całego rynku mieszkaniowego w Polsce, na którym nastąpiło załamanie sprzedaży, a spadki sięgnęły nawet 50%, wyraźnie widać, że rynek nieruchomości w segmencie premium jest całkowicie odporny na podwyżki stóp procentowych oraz inflację.

Tab. 1. Sprzedaż luksusowych apartamentów w lipcu 2022 r. w stosunku do lipca 2021 r. i czerwca 2022 r.
20
Źródło: luksusowemieszkania.pl

Tab. 2. Sprzedaż luksusowych apartamentów w lipcu 2022 r. w stosunku do średniej za I półrocze 2022 r.
21
Źródło: luksusowemieszkania.pl

- Dane zarówno za ostatni miesiąc, jak i całe pierwsze półrocze potwierdzają tezę, że rynek nieruchomości w segmencie premium, jak zresztą każdych dóbr luksusowych, opiera się kryzysowi kredytowemu. Apartamenty te kupowane są głównie za gotówkę, więc podwyżki stóp procentowych i wynikająca z nich zdolność kredytowa mają niewielkie znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowychmówi Robert Chojnacki, założyciel serwisu luksuwowemieszkania.pl.

- Dobra kondycja rynku luksusowych apartamentów zupełnie mnie nie dziwi. Tego typu inwestycje należą do obszaru nieruchomości w segmencie premium, niezależnego od nastrojów konsumenckich czy wysokiej inflacji. Co więcej w czasach niepewnej sytuacji gospodarczej zakup takiego mieszkania, położonego w bardzo prestiżowej lokalizacji, może okazać się najlepszą lokatą naszego kapitału, zapewniającą ochronę przed galopującą inflacjąkomentuje Katarzyna Tworska, dyrektor zarządzająca redNet 24, firmy specjalizującej się w sprzedaży mieszkań deweloperskich.

***

O REDNET 24

Firma powstała w 2006 roku. Zajmuje się komercjalizacją i marketingiem projektów deweloperskich na terenie całego kraju. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży projektów deweloperskich pozwala ekspertom REDNET 24 wesprzeć inwestycję na każdym etapie procesu inwestycyjnego: od zakupu działki, poprzez planowanie inwestycji, analizę konkurencji, określenie grupy docelowej, pracę nad planami mieszkań, planowanie cen, aż po opracowanie oraz realizację strategii sprzedażowej i marketingowej. Eksperci REDNET 24 stale prowadzą badania rynkowe, dzięki czemu narzędzia grupy REDNET wraz z wiedzą pracowników firmy dają efekt synergii, zapewniając znaczną przewagę nad konkurencją.

Kontakt dla mediów:
Partner of Promotion
Joanna Mazur, SENIOR ACCOUNT MANAGER
e-mail:
tel.: 22 858 74 58 wew. 70