BIURO PRASOWE
RedNet Dom, 13.09.2021
W czterech ścianach lockdown’u: dlaczego Polacy w pandemii szukają mieszkań z dodatkową przestrzenią?
Pandemia zmieniła preferencje mieszkaniowe Polaków. W jej trakcie wzrósł m.in. popyt na mieszkania zlokalizowane na parterze, które w większości inwestycji mieszkaniowych są wyposażone w ogródki. Możliwość posiadania własnego ogrodu lub tarasu w mieście zweryfikowały sposób postrzegania nieruchomości parterowych. Według danych z serwisu tabelaofert.pl stopień wyprzedania mieszkań na parterze wzrósł w Warszawie z 61,5% we wrześniu 2020 r. do 83,8% w lipcu 2021 r.
źródło: dane pochodzą z serwisu www.tabelaofert.pl, opracowanie przez Rednet Consulting.
Sytuacja wywołana przez epidemię koronawirusa – czyli m.in. strach przed zakażeniem się, ograniczenia w przemieszczaniu, obostrzenia w działalności obiektów handlowych i usługowych – wpłynęła na częstsze przebywanie Polaków w ich miejscu zamieszkania. To z kolei sprawiło, iż ludzie zaczęli zwracać większą uwagę w mieszkaniach na ogródki, tarasy, większe balkony lub dodatkowe pomieszczenia, które mogłyby służyć do pracy czy odpoczynku.
Mieszkania na najniższej kondygnacji wracają bez wątpienia do łask – to niekiedy przedłużenie lokalu o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt metrów kwadratowych. Zainteresowanie nieruchomościami na parterze, z których zdecydowana większość posiada ogródek, rośnie w stolicy nieprzerwanie od blisko 12 miesięcy. Według danych z portalu tabelaofert.pl najwyższy stopień wyprzedania mieszkań na parterze w Warszawie w okresie wrzesień 2020 r. – lipiec 2021 r. odnotowano w lipcu 2021 r. (83,8%), natomiast najniższy we wrześniu 2020 r. (61,5%).
- Perspektywa przedłużającej się pandemii sprawiła, że jest coraz więcej chętnych na swój własny, nawet najmniejszy skrawek zieleni, odporny na wszystkie covidowe obostrzenia. Ponadto mieszkania z ogrodem umożliwiają nam spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu ze znajomymi i rodziną, a także stworzenie wyjątkowego miejsca do zabawy dla dzieci i zwierząt – mówi Katarzyna Tworska, dyrektor zarządzająca redNet24, firmy specjalizującej się w sprzedaży mieszkań deweloperskich.
Wzrost popytu na mieszkania zlokalizowane na parterze powinien się utrzymać także w kolejnych miesiącach, szczególnie w obliczu przedłużającej się pandemii koronawirusa, dzięki której coraz więcej osób odkrywa zalety takich lokali.
– Jeszcze do niedawna mieszkania na parterze cieszyły się mniejszym zainteresowaniem i zwykle były nieco tańsze. Trend ten się jednak odwrócił. Własny ogródek stał się niejako synonimem wolności, a czasem nawet przedmiotem westchnień zazdrosnych sąsiadów. Deweloperzy zaczęli to dostrzegać i coraz częściej organizują swoje nowe inwestycje w taki sposób, by każde parterowe mieszkanie miało własny taras lub ogródek. Mieszkanie z rynku pierwotnego, z dużym ogródkiem, które dodatkowo np. nie sąsiaduje z ciągiem pieszym, będzie w niektórych inwestycjach droższe niż mieszkanie na kolejnych piętrach – dodaje Maciej Dymkowski, dyrektor zarządzający tabelaofert.pl.
Wśród głównych zalet mieszkań na parterze, oprócz możliwości posiadania własnego ogrodu lub tarasu, eksperci wymieniają także m.in. wygodę w przypadku osób starszych i młodych rodziców z dziećmi czy niższą temperaturę w lecie – mieszkania na parterze nie nagrzewają się bowiem tak bardzo. W przypadku rynku pierwotnego, nieruchomości tego typu są też zdecydowanie bardziej bezpieczne od zlokalizowanych na starych osiedlach, na których smutnym standardem są w nich zakratowane okna.
– Znaczna część nowych osiedli mieszkaniowych jest zamknięta, a większość z nich wyróżnia się również monitoringiem oraz obecnością całodobowej ochrony. Ryzyko włamania do nieruchomości jest już znikome – podsumowuje Katarzyna Tworska.
***
O redNet Dom
Firma redNet Dom działa na rynku od 2008 roku i współpracuje z największymi deweloperami na rynku, obsługując klientów prywatnych, komercyjnych oraz fundusze inwestycyjne. Swoje biura ma w 5 miastach Polski i jako jedyna firma wykonuje realizacje na całym obszarze kraju. Klienci redNet Dom już na wstępnej fazie kontaktu współpracują z architektami wnętrz, którzy przeprowadzają ich przez cały proces realizacji. Wsparciem dla architekta są działy projektantów 3D, koordynacyjne, wycen i logistyczne. Klient do wyboru ma gotowe pakiety wykończeniowe, ale także programy indywidualne. Wszystkie te elementy wpływają na najlepszą jakość obsługi klienta.
Kontakt dla mediów:
Partner of Promotion
Jarosław Zakrzewski, ACCOUNT MANAGER
e-mail:
tel.: 22 858 74 58 wew. 68
Partner of Promotion
Rafał Roguski, ACCOUNT EXECUTIVE
e-mail:
tel.: 22 858 74 58 wew. 73