BIURO PRASOWE

RedNet Dom, 13.09.2021

W czterech ścianach lockdown’u: dlaczego Polacy w pandemii szukają mieszkań z dodatkową przestrzenią?


Pandemia zmieniła preferencje mieszkaniowe Polaków. W jej trakcie wzrósł m.in. popyt na mieszkania zlokalizowane na parterze, które w większości inwestycji mieszkaniowych są wyposażone w ogródki. Możliwość posiadania własnego ogrodu lub tarasu w mieście zweryfikowały sposób postrzegania nieruchomości parterowych. Według danych z serwisu tabelaofert.pl stopień wyprzedania mieszkań na parterze wzrósł w Warszawie z 61,5% we wrześniu 2020 r. do 83,8% w lipcu 2021 r.


obraz.png

źródło: dane pochodzą z serwisu www.tabelaofert.pl, opracowanie przez Rednet Consulting.

Sytuacja wywołana przez epidemię koronawirusa – czyli m.in. strach przed zakażeniem się, ograniczenia w przemieszczaniu, obostrzenia w działalności obiektów handlowych i usługowych – wpłynęła na częstsze przebywanie Polaków w ich miejscu zamieszkania. To z kolei sprawiło, iż ludzie zaczęli zwracać większą uwagę w mieszkaniach na ogródki, tarasy, większe balkony lub dodatkowe pomieszczenia, które mogłyby służyć do pracy czy odpoczynku.

Mieszkania na najniższej kondygnacji wracają bez wątpienia do łask – to niekiedy przedłużenie lokalu o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt metrów kwadratowych. Zainteresowanie nieruchomościami na parterze, z których zdecydowana większość posiada ogródek, rośnie w stolicy nieprzerwanie od blisko 12 miesięcy. Według danych z portalu tabelaofert.pl najwyższy stopień wyprzedania mieszkań na parterze w Warszawie w okresie wrzesień 2020 r. – lipiec 2021 r. odnotowano w lipcu 2021 r. (83,8%), natomiast najniższy we wrześniu 2020 r. (61,5%).

- Perspektywa przedłużającej się pandemii sprawiła, że jest coraz więcej chętnych na swój własny, nawet najmniejszy skrawek zieleni, odporny na wszystkie covidowe obostrzenia. Ponadto mieszkania z ogrodem umożliwiają nam spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu ze znajomymi i rodziną, a także stworzenie wyjątkowego miejsca do zabawy dla dzieci i zwierzątmówi Katarzyna Tworska, dyrektor zarządzająca redNet24, firmy specjalizującej się w sprzedaży mieszkań deweloperskich.

Wzrost popytu na mieszkania zlokalizowane na parterze powinien się utrzymać także w kolejnych miesiącach, szczególnie w obliczu przedłużającej się pandemii koronawirusa, dzięki której coraz więcej osób odkrywa zalety takich lokali.

Jeszcze do niedawna mieszkania na parterze cieszyły się mniejszym zainteresowaniem i zwykle były nieco tańsze. Trend ten się jednak odwrócił. Własny ogródek stał się niejako synonimem wolności, a czasem nawet przedmiotem westchnień zazdrosnych sąsiadów. Deweloperzy zaczęli to dostrzegać i coraz częściej organizują swoje nowe inwestycje w taki sposób, by każde parterowe mieszkanie miało własny taras lub ogródek. Mieszkanie z rynku pierwotnego, z dużym ogródkiem, które dodatkowo np. nie sąsiaduje z ciągiem pieszym, będzie w niektórych inwestycjach droższe niż mieszkanie na kolejnych piętrachdodaje Maciej Dymkowski, dyrektor zarządzający tabelaofert.pl.

Wśród głównych zalet mieszkań na parterze, oprócz możliwości posiadania własnego ogrodu lub tarasu, eksperci wymieniają także m.in. wygodę w przypadku osób starszych i młodych rodziców z dziećmi czy niższą temperaturę w lecie – mieszkania na parterze nie nagrzewają się bowiem tak bardzo. W przypadku rynku pierwotnego, nieruchomości tego typu są też zdecydowanie bardziej bezpieczne od zlokalizowanych na starych osiedlach, na których smutnym standardem są w nich zakratowane okna.

Znaczna część nowych osiedli mieszkaniowych jest zamknięta, a większość z nich wyróżnia się również monitoringiem oraz obecnością całodobowej ochrony. Ryzyko włamania do nieruchomości jest już znikomepodsumowuje Katarzyna Tworska.

***

O redNet Dom
Firma redNet Dom działa na rynku od 2008 roku i współpracuje z największymi deweloperami na rynku, obsługując klientów prywatnych, komercyjnych oraz fundusze inwestycyjne. Swoje biura ma w 5 miastach Polski i jako jedyna firma wykonuje realizacje na całym obszarze kraju. Klienci redNet Dom już na wstępnej fazie kontaktu współpracują z architektami wnętrz, którzy przeprowadzają ich przez cały proces realizacji. Wsparciem dla architekta są działy projektantów 3D, koordynacyjne, wycen i logistyczne. Klient do wyboru ma gotowe pakiety wykończeniowe, ale także programy indywidualne. Wszystkie te elementy wpływają na najlepszą jakość obsługi klienta.

Kontakt dla mediów:
Partner of Promotion
Jarosław Zakrzewski, ACCOUNT MANAGER
e-mail:
tel.: 22 858 74 58 wew. 68

Partner of Promotion
Rafał Roguski, ACCOUNT EXECUTIVE
e-mail:
tel.: 22 858 74 58 wew. 73